W listopadzie w naszej szkole realizowane były zadania programu edukacyjnego Tydzień Tolerancji i Życzliwości, w ramach którego uczniowie brali udział w różnych akcjach i przedsięwzięciach. Uczniowie klasy VI a - Wiktor, Igor oraz Kuba - odwiedzili na godzinach wychowawczych wszystkie klasy 4-8 i przedstawili historię oraz znaczenie terminu tolerancja. Dla przypomnienia brzmi ona: „Tolerancja" (od łac. tolerare = znosić, wytrzymywać) oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Prezentacja zawierała także materiały filmowe oraz zadanie do wykonania online. Spotkanie zakończyła recytacja Ady z klasy 5, która zaprezentowała fragment prozy mówiący o braku tolerancji wśród uczniów.
Każdy zespól klasowy ozdobił drzwi swojej klasy napisami i materiałami związanymi z terminem TOLERANCJA. Efekty widać na zdjęciach. Uczniowie klas 1-3 wykonali z pomocą Amelii i Nikoli z VI a łańcuch życzliwości, który obecnie zdobi nasz szkolny korytarz. Został on utworzony z cytatów motywujących i haseł promujących życzliwość i tolerancję. Ponadto uczniowie klas 5 - 7 namalowali w ramach konkursu wspaniałe plakaty w języku angielskim, sześcioro z nich zostało wyróżnionych i otrzymało nagrody i dyplomy. Efekty ich pracy także możemy podziwiać na korytarzu. Tam również możemy zobaczyć gazetkę wykonaną przez koleżanki i kolegów z Ukrainy, którzy w taki właśnie sposób opowiedzieli o różnicach między Polakami i Ukraińcami.
W akcję włączył się Samorząd Szkolny, który 21 listopada przypomniał nam wszystkim o Światowym Dniu Życzliwości. Życzliwość to mało kosztowna inwestycja, ale zyski, jakie niesie, mogą być naprawdę ogromne. To niezbędny element w budowaniu relacji międzyludzkich. Serdecznie zachęcamy do dzielenia się życzliwością każdego dnia w roku. Sprawiajmy, by każdy dzień w naszej szkole był dniem wyjątkowym, pełnym uśmiechów, miłych słów, gestów , pozytywnych emocji i tolerancji.
O tolerancji rozmawiali także uczniowie klas VI a i VI b podczas warsztatów online prowadzonych przez pracowników Muzeum Historii Żydów Polskich – Polin, które ma swoją siedzibę w Warszawie. Dzięki edukacji zdalnej takie internetowe lekcje nie są już dla nas czymś nowym. Szóstoklasiści uczestniczyli w spotkaniach - Jak pięknie się różnić? (ważnym elementem tych warsztatów były trudności wynikające z nierówności i pomysły na budowanie solidarności społecznej) oraz Stukot kopyta i zapach chałki. Poznajemy dawne żydowskie miasteczko (uczniowie słyszeli harmider targu i śpiew z synagogi, poczuli zapachy dobywające się z kuchni i piekarni, wyobrazili sobie smak czulentu i świeżo pieczonego chleba).
Tydzień Tolerancji i Życzliwości w naszej szkole tak naprawdę trwał prawie trzy tygodnie. Działań było dużo, a efekty prac uczniów widać na korytarzach. Mamy nadzieję, że ta akcja zagości na stałe w harmonogramie naszych imprez szkolnych. Na razie była to jej druga edycja. Dzięki różnorodnym przedsięwzięciom zwracamy szczególną uwagę na to, jak ważne są to wartości i jak bardzo budują one pozytywną atmosferę w naszej szkolnej społeczności. A przecież każdy z nas chce się czuć tu dobrze i wyjątkowo.