• 27kwi
          • Światowy Dzień Książki

            Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich (Międzynarodowy Dzień Książki, Światowy Dzień Książki) to doroczne święto organizowane przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich. Dzień ten po raz pierwszy obchodzono w 1995 roku.

            W naszej szkole to święto obchodziliśmy zgodnie z kalendarzem, czyli 23 kwietnia. O książkach rozmawiano tego dnia niemal na wszystkich lekcjach. Rozmawiały o nim przedszkolaki, a także ósmoklasiści. Co udało nam się razem zaserwować tego dnia uczniom? Oczywiście pomysłów nie brakowało!

            W grupie 4- latków słuchano bajek czytanych przez nauczyciela i opowiadano historyjki obrazkowe. Udało się także wykonać zakładki do książki. Najmłodsi odwiedzili także szkolna bibliotekę.

            W klasie I oglądano filmiki: ,,Dlaczego warto czytać książki? oraz ,,Od drzewa do papieru.” Oglądano także bajkę edukacyjną i rozwiązywano zagadki o książkach. Na zajęciach plastycznych wykonano zakładki. Pierwszoklasiści wzięli także udział w szkolnym konkursie literackim: ,, Uzupełnij wiersz” i  słuchali piosenek o książkach np. ,,Mała książka - wielki człowiek.”

            Klasa III również włączyła się w obchody Dnia Książki, uczniowie czytali fragmenty ulubionych utworów, przedstawiali autora, tytuł, dzięki prezentacji poznali sposób powstawania papieru, budowę książki, słuchali piosenek oraz wykonali krótki quiz o bohaterach poznanych lektur.

            Dużo działo się także w klasach starszych. Na lekcjach informatyki uczniowie poznali elementy programu CANVA, który mogli potem na lekcjach polskiego i matematyki wykorzystać do robienia okładek książek, plakatów promujących czytanie czy prezentacji na temat wybranej lektury. Ich prace można podziwiać poniżej.  Na języku polskim rozwiązywano także zagadki literackie oraz rebusy.

            Na lekcjach religii przez cały tydzień królowała „księga nad księgami”, czyli Biblia. Uczniowie wyjątkowo mozolnie pracowali z Pismem Świętym (szukanie fragmentów, ilość ksiąg, autorzy), oglądali film pt.: „Jak powstało Pismo Święte?” Tematy biblijne obecne były także w klasach młodszych. W ramach wychowania do życia w rodzinie udostępniono uczniom quiz „I ty możesz zostać Sherlockiem”, który w formie escape roomu zachęcał do pokonywania trudności i radzenia sobie z wyzwaniami. Na lekcji geografii w klasie V, omawiając temat -  Pustynie gorące, odwołano się do lektury H. Sienkiewicza ,, W pustyni i w puszczy.” Nauczyciel odczytał opis burzy piaskowej, a na mapie Afryki przeanalizowano szlak podróży Stasia i Nel, wymieniając nazwy pustyń i państw. Zaś w klasach VIII a i VII b zachęcano do korzystania z blogów podróżniczych, które są nowoczesną formą pisania swego rodzaju pamiętnika.   Niektóre z nich wzbudzały żywe zainteresowanie.

            Na lekcjach techniki w klasach IV, uczniowie poznawali historię i tajemnicę wyrobu papieru. Ich zadaniem było wykonanie zakładki do książki. Z kolei w klasach V-VI uczniowie dowiedzieli się, co to jest kaligrafia oraz czym zajmuje się introligator. Ich zadaniem praktycznym było wykonanie okładki książki z techniki.

            A co na języku angielskim? Siódmoklasiści podróżowali online i zwiedzili Londyn śladami Harry’go Pottera. Odwiedzili między innymi Dworzec King Cross Station i peron 9 i ¾  oraz  Ulicę Pokątną i Ulicę Śmiertelnego Nokturnu, czyli Cecil Court i Goodwin’s Court. Chętni zadeklarowali zrobienie prezentacji o J.K. Rowling. W klasach ósmych wykonano mnóstwo zadań słownikowych skupionych wokół tematu książek, poznano nazwy osób pracujących przy ich powstawaniu oraz takie terminy jak: fabuła, miejsce akcji, wątek itp. Uczniowie klasy V czytali i słuchali baśni „LITTLE  RED RIDING HOOD” i poznawali słownictwo charakterystyczne dla fairytales.

            Zaskoczeniem były także lekcje wychowania fizycznego, podczas których wykorzystywano niecodzienny przyrząd do ćwiczeń – książkę. Zabawy i śmiechu było co niemiara! Na dodatek nauczyciel zadał pracę domową – nagranie filmiku lub zrobienie zdjęcia podczas ćwiczeń z książką.

            W obchody Dnia Książki zaangażowała się także pani bibliotekarka, która przygotowała dla uczniów liczne konkursy związane z ulubionymi wierszami i lekturami pod hasłem „Z książką za pan brat”. Konkursy przewidziano dla trzech grup wiekowych, wzięto pod uwagę różne zainteresowania uczniów – plastyczne, literackie, fotograficzne. Na ich efekty i wyniki czekamy …

            Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich to uroczystość obchodzona w ponad 100 krajach na całym świecie. To święto autorów, ilustratorów, wydawców, książek, czytelników i czytelnictwa. Tego dnia odbywa się mnóstwo wydarzeń związanych z czytaniem, spotkań z pisarzami. Cieszymy się, że nasza szkoła znalazła się w gronie miłośników czytania, a książki połączyły nauczycieli i uczniów. Dziękujemy wszystkim, którzy przyłączyli się do akcji i zapewnili nam wszystkim dobrą zabawę.

                                                                        Małgorzata Ceglarz - Chołody

            Oto prace naszych uczniów.

      • 27kwi
          • ENGLISH CHALLENGE DAY 5

            Słówko dnia- EXPERIENCE- doświadczenie

            Link do słuchania: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=experience

            Znaczenie:

            rzeczownik- doświadczenie (posiadana wiedza, umiejętności)  [UNCOUNTABLE]

            Do you have any work experience? (Czy masz jakieś doświadczenie w pracy?)

            doświadczenie życiowe, wiedza o życiu  [UNCOUNTABLE]- I know from experience that this bus is always late. (Wiem z doświadczenia, że ten autobus jest zawsze spóźniony.)

            przeżycie, doznanie, doświadczenie, przygoda (zdarzenie)  [COUNTABLE]- It was an amazing experience, I want to do it again! (To było niesamowite przeżycie, chcę to zrobić jeszcze raz!)

            czasownik- doświadczać, przeżywać (coś)  [TRANSITIVE]- I would like to experience something extraordinary. (Chciałbym doświadczyć czegoś wyjątkowego.)

            doznawać, czuć, przeżywać (np. emocje, ból)  [TRANSITIVE]- He was experiencing constant neck pain after that car accident. (On doznawał ciągłego bólu szyi po tym wypadku samochodowym.)

            Ciekawostka: Niektóre stereotypy mają swoje podstawy w rzeczywistości – i to jest jeden z nich. Brytyjczycy spożywają ponad 165 milionów filiżanek herbaty dziennie – to 20 razy więcej niż Amerykanie. Najczęściej jest pita o 17 z dodatkiem mleka - tea time!

      • 26kwi
      • 26kwi
          • CERTYFIKAT JAKOŚCI KSZTAŁCENIA

            Z dumą informujemy że spełniliśmy wszystkie warunki i otrzymaliśmy Certyfikat Jakości Kształcenia Języka Angielskiego!

            Ciężka praca uczniów i nauczycieli związana z nauką słówek została nagrodzona! Po raz kolejny udało nam się zdobyć Certyfikat Jakości Kształcenia Języka Angielskiego. Za nami XV edycja programu a przed nami XVI, która została objęta patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

      • 26kwi
          • ENGLISH CHALLENGE DAY 4

            Słówko dnia: LANGUAGE- język

            Link do słuchania: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=language

            Znaczenie: 

            język (komunikacja między ludźmi) [COUNTABLE AND UNCOUNTABLE] He has a natural ability to learn languages. (On ma naturalną zdolność do uczenia się języków.)

            mowa  [UNCOUNTABLE] She's an expert on bee language. (Ona jest ekspertem od mowy pszczół.)

            styl  [UNCOUNTABLE] The language of this article is very formal. (Styl tego artykułu jest bardzo formalny.)

            język (zestaw instrukcji do programowania komputera)  [COUNTABLE AND UNCOUNTABLE]

            C++ is a very popular programming language. (C++ jest bardzo popularnym językiem programowania.)

            zasób słów  [COUNTABLE AND UNCOUNTABLE] Her language is very limited. (Jej zasób słów jest bardzo ograniczony.)

            Ciekawostka: Hackney carriage – brytyjskie określenie taksówek licencjonowanych przez właściwy urząd. Większość pojazdów ma charakterystyczny kształt oraz czarny kolor, przez co potocznie nazywane są black cabs.

      • 26kwi
          • Insta.Ling

            Nasza Szkoła bierze udział w programie InstaLing dla Szkół. Uczniowie uczą się słówek z języka angielskiego korzystając z aplikacji. 

            Najlepsze rezultaty daje systematyczna praca. Nawet kilka minut na naukę przyniesie efekty, jeśli tylko będzie to codzienne kilka minut! Wszystkie informacje znajdziecie tu: https://instaling.pl

             

      • 25kwi
          • ENGLISH CHALLENGE DAY 3

            Słówko na dziś: knowledge -wiedza

            Link do słuchania: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=knowledge

            Znaczenie: wiedza, znajomość, świadomość, nauka

            He did it without our knowledge.

            Ciekawostka: Big Ben w Londynie tak naprawdę nie odnosi się do zegara. Big Ben to dzwon, który znajduje się w wieży zegarowej. Big Ben dzwoni co 15 minut, a dźwięk jest słyszalny w promieniu do 7 km.

      • 24kwi
          • ENGLISH CHALLENGE DAY 2

            Słówko na dziś: FRIENDSHIP- przyjaźń

            FRIENDSHIP

            link dosłuchania: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=friendship

            znaczenie:

            rzeczownik- przyjaźń

            synonimy: attachment, relationship, bond, alliance, link, association

            antonimy: conflict, hostility, hatred, resentment, animosity, aversion, antipathy, enmity,  unfriendliness

            wyrazy pokrewne: rzecz. friend, friendliness, friendly, przym. friendly, unfriendly, przysł. Friendly

            Ciekawostka: Stonehenge jest starsze niż piramidy. To położona na południu Anglii jedna z najsłynniejszych atrakcji turystycznych w Wielkiej Brytanii. Stonehenge powstało około 3000 roku p.n.e.

      • 23kwi
          • DZIEŃ ZIEMI

            Co roku 22 kwietnia, na całym świecie obchodzone jest wyjątkowe święto – Międzynarodowy Dzień Ziemi. W tym ważnym dniu powinniśmy wszyscy, choć przez chwilę pomyśleć o planecie, na której żyjemy i o otaczającej nas przyrodzie.

            Również nasze przedszkolaki uczciły ten wyjątkowy dzień. Dzieci w trakcie zajęć dowiedziały się jak ważna jest dla nas nasza planeta i dlaczego musimy o nią dbać. Przedszkolaki usłyszały czym jest ekologia i ochrona środowiska oraz  jak prawidłowo segregować śmieci. Dzieci poznały rolę pszczół w naszym życiu i dowiedziały się jak możemy pomóc im przetrwać. Wspólnie wykonaliśmy poidełka dla pszczół, które zostaną wkrótce umieszczone w "pszczelim ogrodzie" przy szkole.

      • 23kwi
      • 23kwi
          • Zasady pracy szkoły od 26 kwietnia br. – nauka hybrydowa dla najmłodszych uczniów

            Powoli wracamy do stacjonarnej pracy szkoły Na razie, od poniedziałku, 26 kwietnia  uczniowie z klas I-III będą mieli zajęcia hybrydowo, a ci z pozostałych klas będą się uczyć jak dotychczas - zdalnie. Przedszkole pracuje bez zmian. Decyzje, jak będzie wyglądała nauka w szkołach w maju poznamy po koniec kwietnia.

      • 23kwi
      • 23kwi
          • ENGLISH CHALLENGE DAY 1

            SŁÓWKO NA DZIŚ – CHALLENGE- WYZWANIE

            Wszyscy dobrze znają ten zwrot choć nie zawsze wiedzą co znaczy 

            Tu możecie posłuchać wymowy:  https://pl.wiktionary.org/wiki/challenge

            wyzwanie (coś trudnego)  [COUNTABLE AND UNCOUNTABLE]

            He was well prepared for the challenge. (On był dobrze przygotowany na to wyzwanie.)

            podważanie, kwestionowanie, wyzwanie  [COUNTABLE]

            They represent a serious challenge to the government. (Oni są poważnym wyzwaniem dla rządu.)

            Ciekawostka: Królowa Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej jest ponad prawem, jest głową Kościoła Narodowego Anglii, przywódcą Sił Zbrojnych oraz atrakcją turystyczną :-)

      • 23kwi
          • Dzień Książki

            "Szanuj książeczki czyś mały czyś duży

            One zabiorą cię w świat podróży

            Pokażą ci kraje obce, tajemne

            Skarby dobędziesz na światło dzienne

            dbaj więc o książki, szanuj, doceniaj

            nie gnieć karteczek i nie wydzieraj

            podziel się wiedzą, radością i magią

            szanuj więc książki i im pomagaj."

                                     Elżbieta Safarzyńska

            Z okazji Dnia Książki dzieci odwiedziły szkolną bibliotekę, w której zapoznały się z jej pracą, sposobem segregowania książek i ich rodzajami.Dziękujemy Pani Bożence za ciekawą lekcje dla przyszłych, małych czytelników!

      • 23kwi
          • ENGLISH LANGUAGE DAY!

            23 KWIETNIA – ŚWIATOWY DZIEŃ JĘZYKA ANGIELSKIEGO

            W związku z tym na naszej stronie ogłaszamy specjalny ENGLISH CHALLENGE!!!

            Od dziś do 30 kwietnia będziemy wstawiać jedno słówko i jedną ciekawostkę. Na koniec będzie quiz.

            Are you ready? 😊

            Dzień Języka Angielskiego to jedno z oficjalnych świąt Organizacji Narodów Zjednoczonych. Jego funkcją jest zwrócenie uwagi na różnorodność językową i kulturową ONZ - w organizacji pracują ludzie z całego świata, którzy korzystają z dziesiątek języków. Angielski, wspólnie z pięcioma językami, umożliwia im komunikowanie się między sobą i wzajemne zrozumienie.

            Dla uczczenia historii i bogactwa kultury anglojęzycznej Światowy Dzień Języka Angielskiego przypada na dzień 23 kwietnia, uznawany za datę narodzin oraz śmierci Williama Shakespeare'a.

            Język angielski jest językiem, którym mówi najwięcej ludzi na świecie - według najnowszych spisów komunikatywnie posługuje się nim od 1,2 do 2 miliardów osób.

            Ponadto, jest to język urzędowy wielkiej liczby państw, jak również język operacyjny wielu oficjalnych instytucji.

            Znajomość angielskiego jest jednym z podstawowych wymogów przy poszukiwaniu pracy, a także przy jakichkolwiek wizytach za granicą. Z tego powodu mówi się, że jest to lingua franca, nowoczesna łacina - dzięki swojemu rozpowszechnieniu, angielski stał się językiem uniwersalnym i międzynarodowym.

      • 22kwi
          • Zbieramy!

            Rzeczy wrzucamy do pudełka ustawionego przy szklanym wejściu na halę 😊 dziękujemy♥️

      • 22kwi
          • Nasza Ziemia

            Dzień Ziemi musimy celebrować każdego dnia.

             Dzień Ziemi, znany też jako Światowy Dzień Ziemi lub Międzynarodowy Dzień Ziemi, jest największym na świecie świętem ekologicznym, obchodzonym od 1970 r. Jako pierwszy z ideą Dnia Ziemi wystąpił John McConnell na konferencji UNESCO, dotyczącej środowiska naturalnego w 1969 r. W Polsce obchody Dnia Ziemi zostały zapoczątkowane w 1990 r.

      • 21kwi
          • Konkursy biblioteczne

            Biblioteka szkolna zaprasza do udziału w konkursach pod hasłem „Z książką za pan brat”, organizowanych z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich.

            W dniach 21 – 27 kwietnia br. każdy chętny uczeń może rywalizować w następujących grupach wiekowych:

            klasy I-III

            klasy IV-VI

            klasy VII-VIII.

            Na stronie biblioteki szkolnej w zakładce konkursy szukajcie zadań do wykonania.

            Opracowane zadania należy wysłać w projekcie utworzonym przez wychowawcę w aplikacji Google Classroom do dnia 27 kwietnia br.

            Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursach. Dla zwycięzców przewidziane są nagrody.

      • 20kwi
          • 78 Rocznica Powstania w Getcie Warszawskim

            19 kwietnia 1943 r. – 78 lat temu – wybuchło powstanie w getcie warszawskim. Był to pierwszy w okupowanej Europie miejski zryw przeciw Niemcom, akt o charakterze symbolicznym, zważywszy na nikłe szanse powodzenia. Podczas II wojny światowej Niemcy starali się wymordować całą społeczność żydowską w okupowanej przez siebie Europie.

             

            Dlaczego żonkile są symbolem pamięci o powstaniu? Jednym z ocalałych z getta był Marek Edelman, ostatni dowódca ŻOB( Żydowskiej Organizacji Bojowej). 19 kwietnia, w rocznicę powstania, składał bukiet żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie. Żonkil stał się symbolem szacunku i pamięci o powstaniu.

      • 20kwi